Mléčný kefír a jeho benefity

5:33


   

    Hezký den, dnešní článek jsem se rozhodla věnovat mléčnému kefíru. A to hned z několika důvodů. Hlavním z nich je to, jak neskutečně prospěšný Vašemu zdraví je. A další důvod? Nedávno se mi dostaly do ruky kefírové kultury od Wugi a tak jsem se rozhodla, že už je konečně čas představit Vám všechny benefity, které mléčný kefír může nabídnout. A samozřejmě s ním připravím několik zdravých a chutných receptů, na které se můžete těšit v nejbližší době!

    

    Na úvod musím zmínit, že jak možná někteří už víte, trpím Crohnovou chorobou, což je chronické autoimunitní onemocnění trávicího traktu. Může tedy rozházet kde co všechno, ale nejvíce postihuje Vaše střeva (obvykle). Pro zachovávání jejich správného chodu Vám tedy každy gastroenterolog (lékař, jehož obor je tento druh onemocnění) doporučí brát nějaká kvalitní probiotika. No, a kromě pilulek, kde vzít jiná dobrá probiotika? No přece KEFÍR! 



    Přesná definice kefíru: Je to fermentovaný mléčný nápoj, který obsahuje Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifidum, prospěšné kvasinky a bakterie mléčného kvašení. Prakticky si můžete během 24 hodin připravit z obyčejného mléka probiotickou superpotravinu! A nejlepší na tom je, že můžete použít jakékoliv mléko, které chcete! Já mám tedy asi nejraději kefír z kravského, nebo kozího mléka, ale vegani, nebo ti, kdo nemohou při paleo dietě mléčné výrobky, si ho mohou připravit klidně i z kokosového mléka! Z mandlového jsem to ještě nezkoušela, ale asi možná brzy vyzkouším! 


    Takže jak jsem již zmínila kefír je velice prospěšný Vaší mikroflóře a tak Vám pomůže například dostanete-li střevní chřipku a chcete poté co nejvíce a co nejrychleji uzdravit Vaše střeva a vzpamatovat je z šoku. A důvod, proč zrovna já miluji mléčný kefír je, že pomáhá při IBD onemocnění jako další zdroj probiotik, čímž podporuje stav Vašeho střeva a může ulehčit, pokud zrovna nejste v remisi. Není to jen něco, co jsem si někde přečetla, ale sama jsem minulé skoro tři roky byla venku z remise a po nasazení paleo diety a pravidelném pití mléčných kefírů se mi velice ulevilo. Musím to zde zmínit, jelikož každý pacient s tímto typem onemocnění je INDIVIDUÁLNÍ, a to v tom smyslu, že lékaři jednoduše nemůžou na nás všechny vzít jeden metr. Proto je také tak těžká léčba tohoto druhu onemocnění. Jelikož co jednomu udělá dobře, přitíží jinému. A tak to opakuji zas a znovu, je nesmírně důležité, aby jste si tohoto byli vědomi a snažili se vypozorovat, co Vám specificky vyhovuje a co ne. A nemalou součástí toho, je upravit svůj jídelníček.

    Pokračujeme dále. Jak jinak je vám ještě kefír prospěšný? Například v boji proti nádorovým onemocněním! Ha, takže ne jenom IBD onemocnění ale i rakovina? Zatím docela dobré skóre ne? Po testování vlivu fermentovaných nápojů se zjistilo, že zabíjí hned několik typů rakovinových nádorů. Kromě toho bylo potvrzeno, že konzumace kefíru pomáhá zastavit růst rakoviny prsu! 

    Kefír Vám také může pomoci, pokud zrovna berete antibiotika. Vždy se doporučují nějaká ta kvalitní probiotika, pokud zrovna musíte brát antibiotika. Dokonce se uskutečnil i výzkum, při kterém zjistili, že konzumace kefíru 2x denně při léčbě antibiotiky umocňuje jejich účinnost. Ale já na Vás nechci mávat studiemi. To může dělat každý a Vy tomu samozřejmě nemusíte věřit. Přijde mi logičtější dělit se o vlastní zkušenost. No a moje zkušenost? Pokud beru kvalitní probiotika/piji kefír při léčbě antibiotiky, je mi opravdu lépe. Pro mě jako pro pacienta IBD jsou antibiotika ještě větším nepřítelem než pro "zdravé". Vždycky mě vyhodí z klidového režimu, vždycky je mi zle a jsem mnohem víc unavená než normálně. Ale s časem jsem již zjistila, že pokud si dám opravdu záležet na tom, aby probiotik bylo dost a na tom, aby byla kvalitní, je to přece jen o něco lepší! Takže jednoznačně doporučuji! Ale POZOR, někdy se probiotika s antibiotiky konzumovat nemohou, nebo se nedoporučuje konzumovat mléčné výrobky. Proto si dejte pozor a raději se vždy zeptejte lékaře, zda všechno můžete!

    V roce 2014 vznikla studie, která byla publikována v Journal of Osteoporosis International, která došla k závěru, že konzumace kefíru zvyšuje hustotu kostí. Tím tedy samozřejme snižuje riziko výskytu osteoporózy. Při osteoporóze řídnou kosti a ubývá tak tedy kostní hmota. Kosti jsou křehké a lehce se lámou. Nejvíce se objevuje u žen po klimakteriu, tedy po přechodu. 

    Takže nám z toho plyne, že ať jste nemocní či zdraví, staří, či mladí, bumbejte kefír, je to dobrý! 😆😇 Ještě je jedna věc, kterou mám na kefíru ráda a to je ta, že ho můžou snášet i osoby co normálně mají intoleranci na laktózu, někteří se dušují, že dokonce pomáhá se alergie na laktózu zbavit. Na tom tedy nevím, co je pravdy, každopádně vím, že kefír strávíte mnohem pohodlněji, pokud normální mléčné produkty příliš nemusíte. Proč to tak je? Během fermentace se trochu změní chemické složení jídla to je jedna věc. Ta druhá je, že vznikají také ty dobré bakterie, které potom pomáhají ve střevech ten mléčný cukr strávit.

    No a jestli pořád nejste spokojeni s tím, že byste měli pít nějaký kefír vyrobený z kravského mléka, ať už z etických, nebo zdravotních důvodů, tak jak už jsem nastínila na začátku článku, to není žádný problém! Můžete si kefír vyrobit z kokosového mléka, nebo z kokosové vody a nebo dokonce jenom z vody! Na webových stránkách Wugi kefíru totiž najdete jak mléčné kefírové kultury, tak vodní kefírové kultury. Jo, a ještě jedna věc, proč jsem z Wugi tak nadšená. S jejich kefírovými kulturami si tam totiž můžete pořídit i naprosto bombovou sklenici, která nejen, že hezky vypadá, ale taky se v ní kefír pohodlně dělá! 

    Takže neváhejte, a pořiďte si taky svoje kefírové kultury, ať můžeme "zdrávnout" spolu. A hlavně proto, abyste mohli vyzkoušet ty recepty, co vám postnu v nejbližší době! Pokud si budete pořizovat kultury od Wugi, tak nemusíte nic hledat, jelikož jak kefír připravit, Vám vysvětlují na svých stránkách + máte návod na obalu kultur, které Vám přijdou až domů, stačí jenom kliknout! 

Pěkný den a MLSEJTE ZDRAVĚ! 
Mili

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Probiotika jsou i v běžných potravinách :-) . Jde jen o to, jestli jich člověk sní dostatek, aby měl v těle i dostatek probiotik. Já proto tyto potraviny kombinuji se speciálním probiotickým sirupem , takže jich mám v těle dost a na mé imunitě je to znát :-) .

    OdpovědětVymazat

Flags courtesy of ITA's
Flags of All Countries used with permission.


Počet zobrazení