Proteinové kávenky

5:42

   

    Se svačinkou do práce nebo školy je to při paleo dietě vždycky trochu komplikovanější a proto si ji člověk většinou musí připravit doma sám. Jednou z mých oblíbených svačinek jsou právě tyto paleo kávenky. Já konkrétně v tomto receptu používám ne-paleo vanilkový protein od Ladylab, který je mým chuťově naprosto nejoblíbenější vanilkovým proteinem. A to je dvojnásob co říct, jelikož příchuť vanilky příliš ráda nemám #chocolateforever. Důvod, proč ho používám, je ten, že jak jsem tu již několikrát zmiňovala, toleruji mléčné výrobky. Proto je tento typ proteinu pro mě lepší volbou, než protein hrachový/sojový a podobně, který se s paleo dietou též neslučuje a navíc se po něm cítím hůře. Co na tomto proteinu mám ještě ráda, je to, že v jedné porci (30 g) máte 23,1 g bílkovin, což je, podle mého názoru, slušné skóre. Především to ocení takové malé holčičky jako já, které určitě znají tu urputnou snahu docílit svých maker (hlavně těch bílkovin, že jo?), které by v jídelníčku chtěly mít. A proto si také ráda dělám proteinovou variantu této svačinky. Může být ale ovšem i 100% paleo, pokud vynecháte protein, kuličky budou držet i tak, věřte mi. Můžete použít i paleo protein. 

INGREDIENCE:

  •  2/3 hrnečku mletých mandlí (můžou být se slupkou i bez)
  • 1/3 hrnečku mletých lískových oříšků
  • 1-2 lžíce mleté kávy
  • 1 odměrku vanilkového proteinu Ladylab
  • 1/3 hrnečku javorového sirupu
  • 3 lžíce mandlového másla

POSTUP:

    Co se vám bude na celém receptu líbit, je to, že příprava je velice jednoduchá. Nejdříve si v misce smícháme všechny suché ingredience: mleté mandle, mleté lískové oříšky, mletou kávu a vanilkový protein. Když je vše pečlivě promíchané, začneme přidávat mokré ingredience. Jako první přilijeme javorový sirup a poté mandlové máslo. 

    Vzniklá hmota by neměla být příliš lepivá, ale měla by držet při sobě. Pokud příliš lepí, přidáme trochu drcených mandlí nebo lískových oříšků. Pokud naopak nedrží při sobě, přidáme trochu mandlového másla. Když máme hotovo, začneme z těsta vytvářet malé kuličky. 

    Dodatečně můžeme kuličky obalit ve vanilkovém proteinu, či zbytku namletých oříšků. Mě osobně chutná více, když jsou obalené v namletých oříšcích, ale to jen proto, že já oříšky jednoduše miluju.

    Když máme kuličky hotové, necháme je v lednici ztuhnout. Doporučuji minimálně po dobu 1 hodinky. A máme hotovo. Už stačí pouze dvě, tři vzít s sebou do krabičky a dát si je jako malou svačinku ve škole, v práci a nebo po tréninku. Rozhodně nejsou k zahození ani při odpoledním kafíčku! 



Doufám, že vám kávenky zachutnají tak, jako mě.
Mili 🖤


You Might Also Like

0 komentářů

Flags courtesy of ITA's
Flags of All Countries used with permission.


Počet zobrazení